In ons werk wisselen wij diverse werk- en leervormen af, zodat ieders voorkeur voor leren en ontwikkelen aan bod komt.Voorbeelden:
- werken met acteurs bij trainen van vaardigheden,
- ervaringsgericht leren ter ondersteuning van het onderwerp, bijvoorbeeld: (vecht)sport, paardencoaching,
- creatieve settings ter ondersteuning van het onderwerp, bijvoorbeeld: opbouwschilderij maken, vlieger bouwen
- mindfulness: ervaren van het nu,
- voordracht en uitleg: zo kort mogelijk en altijd in combinatie met interactie en toepassing,
- kwaliteitsgroepen:expertgroepen werken aan bundelen en verhogen van kwaliteit,
- gaming: via spel benutten en versterken van samenwerken, onderhandelen, communicatie, naast de inhoud van het spel,
- oefen carrousels: afwisselend de positie van leer-stoel en rol-stoel innemen in een doorschuif systeem,
- intervisie: intercollegiale consultatie in verschillende vormen,
- werkconferenties: werkissues concreet aanpakken,
- large scale interventions (tot ongeveer 70 personen),
- feedback-besprekingen: afspreken-bespreken-aanspreken,
- Action learning.